TELEFONICZNE CENTRUM OBSŁUGI KLIENTA
800 101 101

(numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce)

+48 22 521 10 10

(numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych i dla użytkowników z zagranicy)

Przewodnik e-Nota

    1. Dlaczego wybrać eNotę?

    • eNota dostępna jest z dowolnego miejsca na świecie, dzięki Internetowi, w każdej chwili – przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i przez 365 dni w roku.
    • oszczędność czasu – eNotę otrzymacie Państwo wcześniej niż dokument w wersji papierowej
    • z powodów ekologicznych - rezygnując z not papierowych pomagasz chronić  przyrodę
    • pewność, że nota obciążeniowa nie zginie i nie trafi w niepowołane ręce
    • macie Państwo możliwość pobrania i zapisania (archiwizacji) jej na komputerze
    • powiadomienie o wystawionej eNocie wysyłamy na podany przez Państwa adres e-mail

    2. Co to jest eNota?

    Jest to Nota Obciążeniowa zarówno dla Umowy w trybie przedpłaconym jak i z odroczoną płatnością wystawiana w formie elektronicznej i udostępniana Użytkownikowi w portalu eNota.

    eNota zawiera te same dane, co Nota Obciążeniowa drukowana i zastępuje tradycyjny dokument w wersji papierowej.

    3. Co to jest portal eNota i jak uzyskać do niego dostęp?

    Portal eNota udostępnia elektroniczne noty obciążeniowe (dla umów w trybie przedpłaconym oraz z odroczoną płatnością) i dostępny jest po uprzednim zalogowaniu się do systemu bezpośrednio na stronie internetowej enota.viatoll.pl lub poprzez zakładkę eNota znajdującą się na stronie internetowej www.viatoll.pl.

    Warunkiem korzystania z portalu jest podanie adresu e-mail w Panelu Obsługi Klienta poprzez wybranie opcji „Dane Klienta” z menu głównego, a potem zaznaczenie pola wyboru eNota i wpisanie poprawnego adresu e-mail. Po wprowadzeniu adresu e-mail należy pamiętać o zapisaniu zmian.

    Powiadomienia o wystawieniu eNoty będą wysyłane na podany adres e-mail. Wraz z pierwszym powiadomieniem  otrzymają Państwo informacje o szczegółach logowania i link aktywacyjny, który umożliwi ustanowienie indywidualnego hasła, w oparciu o które będą odbywały się późniejsze logowania do portalu eNota.

    4. Kto może skorzystać z eNoty?

    Z eNoty może skorzystać każdy Użytkownik, który posiada zarejestrowany w systemie  adres e-mail przypisany do eNoty w Panelu Obsługi Klienta.

    5. Jak mogę sprawdzić czy mam zarejestrowany w systemie adres e-mail?

    Informację taką można sprawdzić po zalogowaniu do Panelu Obsługi Klienta wybierając opcję „Dane Klienta” lub w Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta pod numerem 800 101 101 (numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce)  lub +48 22 521 10 10 (numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych i dla użytkowników z zagranicy).

    6. Czy można jednocześnie otrzymywać notę obciążeniową elektroniczną i papierową?

    Klient może otrzymać notę obciążeniową w jednej formie: papierowej lub elektronicznej.

    7. Czy Użytkownikowi potrzebna jest do celu przeglądania eNoty niezależna aplikacja? 

    Do odczytania elektronicznej noty obciążeniowej wystarczy powszechna i bezpłatna aplikacja Adobe Reader.

    8. Skąd będę wiedział, że została wystawiona eNota?

    Każdorazowo po wystawieniu eNoty użytkownik otrzyma na zarejestrowany adres e-mail przypisany do eNoty  informację, że nowa nota obciążeniowa jest już dostępna w portalu eNota.

    9. Jakie są opłaty za korzystanie z portalu eNota?

    Korzystanie z portalu eNota nie jest związane z żadnymi opłatami.

    10. Mam podany adres e-mail i nie otrzymałem eNoty

    Przyczyną nieotrzymania powiadomienia o udostępnieniu eNoty w portalu eNota / linku aktywacyjnego może być niepoprawny adres e-mail przypisany do eNoty w Panelu Obsługi Klienta lub brak transakcji poboru opłat w danym miesiącu lub brak zaznaczenia pola eNota. 

    11. Czy będę miał dostęp do swojego konta w portalu eNota po zamknięciu umowy?

    Tak. Użytkownik będzie miał możliwość zalogowania się do portalu eNota i korzystania ze wszystkich jego funkcji przez 60 dni od momentu zamknięcia konta Użytkownika w systemie viaTOLL

    12. Posiadam kilka umów przypisanych do jednego konta użytkownika, czy mogę wskazać osobne adresy e-mail dla każdej z umów?

    Nie. W przypadku posiadania kilku umów przypisanych do jednego konta użytkownika, należy wskazać jeden adres e-mail na który każdorazowo po wystawieniu eNoty użytkownik otrzyma informację o dostępności nowej noty obciążeniowej w portalu eNota.

    13. Mam inne pytania dotyczące portalu eNota 

    W przypadku wszelkich pytań dotyczących portalu eNota prosimy o kontakt z Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta dostępnym pod numerem  800 101 101 (numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce)  lub +48 22 521 10 10 (numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych i dla użytkowników z zagranicy).